Resep: Ayam Asam Garam (Ayam Masak Kunyit)

Ayam Asam Garam (Ayam Masak Kunyit). Masuk sikit bab masakan hari ini sebelum layan resepi. Ayam goreng garam kunyit bersama kacang panjang, karot dan bawang besar dimakan dengan nasi putih dan sambal belacan yang diedarkan selepas kuliah Zohor Israk Mikraj oleh Ustaz Syed Abd Kader Al Joofre terasa sangat sedap di tekak. Tambah lagi diberi sedikit sambal belacan. ayam kuning.ayam.caramasak ayam kunyit asam.kunyit asam.yellow chicken, chicken, cooking chicken, turmeric and tamarind.#ayam #ayamkuning #kunyitasem Bahan-bahan untuk membuat ayam masak kunyit tumis kacang panjang.

Ayam Asam Garam (Ayam Masak Kunyit) Masukkan dua sendok makan minyak ke wajan. Masukkan ayam, daun jeruk, dan serai. Masak hingga ayam berubah warna dan kaku. Hello bunda.Kali ini kita memiliki Resep Ayam Asam Garam (Ayam Masak Kunyit). Resep ini memiliki 8 Bahan utama, dan 5 cara memasaknya.

Resep Ayam Asam Garam (Ayam Masak Kunyit)

  1. Siapkan ayam, potong sesuai selera.
  2. Sediakan bawang putih.
  3. Cukup bawang merah.
  4. Siapkan kunyit.
  5. Sediakan asam kandis kering.
  6. Siapkan Garam, gula merah, penyedap.
  7. Sediakan Cabe rawit utuh.
  8. Sediakan air.

Masukkan santan encer dan biarkan hingga ayam. Cara membuat: - Rebus ayam hingga mendidih. Buang air rebusan, tiriskan - Lalu tumis bumbu iris dan cabai halus hingga harum dan matang - Masukkan air, asam kandis, daun salam, ayam yang telah direbus, garam. Bersihkan ayam dan perap dengan serbuk kunyit dan garam.

Untuk Cara Memasaknya, Klik Disini ya

Belum ada Komentar untuk "Resep: Ayam Asam Garam (Ayam Masak Kunyit)"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel