Cara Gampang Membuat Kembung asam pedeh

Kembung asam pedeh. Jumlahnya ikut berapa banyak kuah yang nak. Lihat juga resep Ikan kembung asam pedas enak lainnya. Resep Kembung Kukus Asam Pedas Resep Kembung Kukus Asam Pedas merupakan salah satu resep yang cocok untuk Bunda penyuka ikan dan pedas.

Kembung asam pedeh Asam pedas ni makanan kesukaan kami sekeluarga. boleh di katakan ianya adalah makanan kesukaan bangsa Johor. Ini merupakan antara resepi ikan kembung yang menarik untuk anda cuba - asam pedas ikan kembung. Bahan-bahannya ringkas dan cara penyediannya juga mudah dan pantas. Hello mommy.Kali ini kita memiliki Resep Kembung asam pedeh. Resep ini memiliki 13 Bahan utama, dan 4 cara memasaknya.

Resep Kembung asam pedeh

  1. Sediakan ikan kembung.
  2. Siapkan Jeruk nipis.
  3. Cukup Pelengkap ; Daun salam,daun jeruk,lengkuas,sereh,asam Kandis.
  4. Sediakan Garam,Gula merah,kaldu jamur, penyedap.
  5. Cukup Minyak goreng.
  6. Cukup Bumbu halus.
  7. Cukup cabe keriting merah.
  8. Sediakan cabe rawit pedas.
  9. Cukup Merica butiran.
  10. Cukup bawang putih.
  11. Siapkan bawang merah.
  12. Sediakan kemiri.
  13. Sediakan jahe.

Kali ini saya mendapat resepi asam pedas ikan kembung. Sebagai peminat masakan asam pedas dan suka makan ikan kembung, menu makan tengah ini ini memang tepat dan sesuai lagi lagi bagi pekerja yang singgah makan tengah hari di kedai dan di makan pula dengan nasi yang masih panas. Resepi Ikan Kembung Masak Asam Rebus, menu sihat kerana tidak menggunakan sebarang minyak, dan juga cepat disediakan. Masakan asam rebus ni kuahnya cair sahaja sebab kita nak ia lebih berkuah dan boleh dihirup seperti sup.

Untuk Cara Memasaknya, Klik Disini ya

Belum ada Komentar untuk "Cara Gampang Membuat Kembung asam pedeh"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel